search

Para

7,24 €
Su PVM

KOR058

M. O. Brilinkevičienė, L. Eklerienė, M. Ragickienė

Kiekis

 

Atsiėmimas DPD paštomate Kaina 2,90€ (išskyrus A1, A2 plakatai, netelpa)

 

Užsisakius daugiau nei už 44 €, pristatysime nemokamai.

 

Prekes išsiųsime Jums apmokėjus per 2–3 darbo dienas

Priemonė parengta vadovaujantis M. Montessori metodo principais pagal B. M. Musneckienės knygą „Laikas“ (Musneckienė B., Laikas, Panevėžys: E. Vaicekausko leidykla, 2000). Šios priemonės tikslas – nuo 4,5 iki 6–7m. vaikus supažindinti su para ir jos dalimis; gamtoje vykstančiais procesais ir žmonių veikla skirtingu paros metu; suteikti žinių apie dangaus kūnus (saulę, mėnulį ir žvaigždes), jų įtaką gyvybei žemėje; praturtinti vaikų žodyną sąvokomis: para, rytas, diena, vakaras, naktis, mėnulis, saulė, žvaigždės ir kt.   Metodinės rekomendacijos Prieš pradedant dirbti su šia priemone, mokytojas stebi su vaikais saulę, jos judėjimą dangumi, šešėlius, jų dydžio kaitą, priklausomai nuo saulės padėties danguje. Pageidautina atlikti įvairius eksperimentus su gaubliu, žibintuvėliu ar žvake. Šie eksperimentai padės vaikams susipažinti, kaip keičiasi diena ir naktis. Rudens ir žiemos mėnesiais mokytojas su vaikais stebi mėnulį ir žvaigždes. Tuo metu trumpiausios dienos ir ilgiausios naktys, todėl itin patogu stebėti šiuos dangaus kūnus. I. Supažindinimas su para Priemonės: gaublys, žibintuvėlis ar žvakė. Galima naudoti ir stalinę lempą. Eiga: Mokytojas pasiūlo vaikams susipažinti su paros dalimis: diena ir naktimi. Apžiūrint gaublį, mokytojas atkreipia vaikų dėmesį į gaublio ašį. Rodydamas sako: „Ašis.“ Mokytojas pasuka gaublį, o vaikai stebi, kaip jis sukasi. Galima leisti ir vaikams pasukti. Pritemdomas kambarys ir mokytojas apšviečia vieną gaublio pusę žvake ar žibintuvėliu. Lėtai sukdamas gaublį mokytojas atkreipia vaikų dėmesį į apšviestąją ir aptemdytąją gaublio puses. Rodydamas apšviestąją gaublio pusę įvardija: „Diena“. Rodydamas tamsiąją pusę sako: „Naktis.“ Mokytojas paprašo vaikų parodyti, kur yra diena, o kur naktis. Jei vaikai teisingai parodo, mokytojas, rodydamas į apšviestąją pusę, klausia: „Kas čia?“ Paskui taip pat klausia apie tamsiąją pusę. Taip jis įsitikina, ar vaikai tikrai suprato. Dabar mokytojas gali lygiai taip pat supažindinti su para naudodamas priemonę „Para“. II. Supažindinimas su para Priemonės: paros skritulys, du pusskrituliai, vaizduojantys dieną ir naktį bei jų užrašai. Diena – geltonos spalvos, naktis – juodos. Kitam supažindinimui naudojamos 4 paros detalės, vaizduojančios dieną (geltonos spalvos), rytą (rožinės spalvos), vakarą (pilkos spalvos) ir naktį (juodos spalvos) ir jų užrašai. Eiga: Mokytojas siūlo vaikams susipažinti su paros dalimis: diena ir naktimi. Priešais vaikus išdėlioja paros dalių pusskritulius. Rodydamas geltonąjį pusskritulį mokytojas sako: „Diena.“ Rodydamas juodąjį – „Naktis.“ Paskui prašo vaikų parodyti, kur diena, o kur naktis. Parodo į vieną iš pusskritulių ir klausia: „Kas čia?“ Tą patį kartoja su kita paros dalimi. Taip įtvirtinamos paros dalių sąvokos. Dabar mokytojas sujungia pusskritulius kartu. Paima užrašus, perskaito ir siūlo vaikams padėti prie tos skritulio dalies, kurios pavadinimas buvo perskaitytas. Paima užrašus ir uždeda ant sujungtų pusskritulių. Mokytojas įvardija: „Para.“ Jis klausia, kiek dalių sudaro parą ir kaip jos vadinamos. Klausia, kodėl jos tokios spalvos. Paskui lygiai tokia pat eiga galima supažindinti su keturiomis paros dalimis. Įtvirtinęs sąvokas rytas, diena, vakaras, naktis, mokytojas siūlo vaikams perskaityti užrašus ir padėti juos prie atitinkamos paros dalies. Jei vaikas neskaito, jam padeda mokytojas. Jis perskaito, o vaikas prideda užrašą. III. Supažindinimas su para Priemonės: 4 plakatėliai su ryto, dienos, vakaro ir nakties vaizdais bei 40 mažų kortelių su gamtos ir žmonių veiklos vaizdais. Eiga: Pirmiausia vaikus galima supažindinti su gamtos reiškiniais, vykstančiais skirtingu paros metu. Ant kilimėlio (arba stalo), prie viršutinio jo krašto, į vieną eilę mokytojas kartu su vaikais išdėlioja plakatėlius, aptardamas jų turinį. Iš mažųjų kortelių krūvelės paima vieną kortelę ir aptaręs su vaikais jos turinį padeda po atitinkamu paros laiko plakatėliu, pvz., kortelę „Rasota žolė“ padeda prie plakatėlio „Rytas“. Jei vaikai supranta užduotį, tada mokytojas siūlo ją užbaigti patiems – išdėlioti visas likusias korteles. Prieš tai mokytojas prašo vaikų parodyti, kuris yra ryto, dienos, vakaro ir nakties plakatėlis. Išdėliojus korteles po atitinkamais plakatėliais, rodydamas į vieną paveikslėlių grupę mokytojas klausia: „Kas čia?“ Tą patį pakartoja su kitomis paveikslėlių grupėmis. Taip jis įsitikina, ar vaikai suvokia, kas yra rytas, diena, vakaras ir naktis. Dabar tokiu pat būdu galima vaikus supažindinti su žmonių veikla skirtingu paros metu. Pastaba: vaikus supažindinant su para patartina visus procesus daryti nuosekliai ir iš lėto, neskubant.  

Charakteristikos

Formatas:
10,0 x 10,0 cm (kortelės), Ø 18,5 cm (skrituliai), A4 (plakatėliai)
Kiekis:
40 kortelių, 4 plakatėliai, 3 skrituliai
Laminavimas:
iš abiejų pusių